Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης στο δημοτικό συμβούλιο για τον προϋπολογισμό

Η χρηματοδότηση των Δήμων και των Περιφερειών, όπως καταγράφεται στην Εισηγητική Έκθεση του κρατικού προϋπολογισμού 2015, εντάσσεται στο νέο Μεσοπρόθεσμο πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2015-2018, και αποτελεί βασικό κρατικό εργαλείο για την προώθηση των αντιδραστικών αλλαγών στο δημόσιο, όπως αυτές προωθούνται με το «Πρόγραμμα Καλλικράτης» (λχ καταργήσεις νέων δομών και παραπέρα απολύσεις). Το οικονομικό πρόβλημα της Τοπικής και Περιφερειακής Διοίκησης που προκύπτει από τα δεδομένα του Κρατικού Προϋπολογισμού, είναι πρωτίστως πολιτικό. Είναι θέμα στρατηγικών επιλογών, επιλογή δρόμου ανάπτυξης και των συμφερόντων που υπηρετεί.


Ο προϋπολογισμός του Δήμου που είναι και αυτός ενταγμένος στο μεσοπρόθεσμο είναι «ισοσκελισμένος και ρεαλιστικός» γιατί είναι υποτάσσεται στην υλοποίηση του κεντρικού κρατικού προϋπολογισμού. Η δημοτική αρχή του Σύριζα, συνεχίζει την ίδια και απαράλλαχτη αντιλαϊκή ρότα που χάραξαν οι προηγούμενες διοικήσεις χωρίς διαφοροποιήσεις ούτε καν για τα μάτια του κόσμου.


Στα πλαίσια του ελέγχου και των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών είναι ενταγμένες μια σειρά ανατροπές που προωθούνε οι δήμοι και προκαλούνται από τις τεράστιες περικοπές που έχουν αποδεχτεί χωρίς διαμαρτυρία η συντριπτική πλειοψηφία των δημοτικών αρχών συμπεριλαμβανομένων και αυτών του ΣΥΡΙΖΑ. Οι περικοπές αυτές φτάνουν μέχρι και 60% από τους Κεντρικούς αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) και συνοδεύονται από μειώσεις μισθών, από ελαστικές εργασιακές σχέσεις ( 5μηνα κλπ ), απολύσεις εργαζομένων μέσω και της διαθεσιμότητας, αύξηση των τοπικών φόρων προκειμένου ακριβώς να καλυφθούν οι μειώσεις αυτές.


Στην ουσία, η μη αντίδραση στο αντιλαικό νομικό πλαίσιο που καθορίζει η κυβερνητική πολιτική και οι ευρωενωσιακές ντιρεκτίβες, αποτελούν και τη συμβολής σας στην υλοποίηση κεντρικών πολιτικών επιλογών που συνδέονται με την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης εις βάρος των εργαζομένων και των λαικών στρωμάτων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι  το 60% των τακτικών εσόδων του δήμου προέρχονται από ιδίους πόρους, μόλις το 40% από κρατικές επιχορηγήσεις. Έχουμε να κάνουμε δηλαδή με ένα προϋπολογισμό φορομπηχτικό που δεν μπορεί να εξωραϊστεί με κάποιες μηδαμινές ουσιαστικά ελαφρύνσεις για ορισμένες κατηγορίες. Θυμίζουμε ότι η Δημοτική Αρχή του ΣΥΡΙΖΑ αρνείται να εφαρμόσει τις παλιότερες ειλημμένες αποφάσεις για απαλλαγή των ανέργων από τα δημοτικά τέλη ενώ παράλληλα εξομοιώνει μικρούς και μεσαίους επαγγελματίες με μεγάλες επιχειρήσεις, μονοπώλια και αλυσίδες.


Ο προϋπολογισμός του δήμου σε ότι αφορά τα τεχνικά έργα και ιδιαίτερα τις υποδομές που αφορούν αντιπλημμυρικά έργα, αντισεισμική προστασία, κατασκευή παιδικών σταθμών, αντιμετώπιση σοβαρών ελλείψεων σε νηπιαγωγεία (πχ. 1ο νηπιαγωγείο και 3ο νηπιαγωγείο) σχολεία, αθλητικές εγκαταστάσεις είναι μηδενικός.
Στον φετινό κρατικό προϋπολογισμό γνωρίζεται ότι παρακρατούνται κατά παράβαση ακόμα και αυτών των αντιλαϊκών νόμων 1δις  872 εκ. ευρώ!. Χρήματα τα οποία έχουν παρακρατηθεί από τη βαριά φορολογία που έχει επιβληθεί στα λαικά στρώματα (Φόρος φυσικών και νομικών προσώπων, ενφια κλπ). Και όμως το κεντρικό συνδικαλιστικό όργανο των δήμων, η κεντρική ένωση δήμων και κοινοτήτων στο οποίο συμμετέχει και ο ΣΥΡΙΖΑ έχει στην ουσία αποδεχτεί και αυτές τις περικοπές.

Η δημοτική αρχή του ΣΥΡΙΖΑ παρά τις όποιες «αγωνιστικές υποσχέσεις» και την κριτική που ασκεί στην κυβερνητική πολιτική δεν έχει πραγματικό αντίκρυσμα όπως φαίνεται και από τον προϋπολογισμό. Πρόκειται για διαχειριστική πολιτική που δεν διαφέρει από τους προηγούμενες διοικήσεις αλλά και τη συνολική πολιτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ που κινείται στα πλαίσια της διαχειρισης του συστήματος.


Οι δυνάμεις του ευρωμονόδρομου έχουν δεσμεύσεις απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική, γι αυτό και η τοπική διοίκηση στα χέρια σας συνεχίζει να είναι εργαλείο εφαρμογής της κυβερνητικής πολιτικής.


Η Λαική Συσπείρωση προβάλλει ένα πολιτικό πλαίσιο διεκδικήσεων και προτάσεων προς όφελος της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων το οποίο καταθέτουμε στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο.


•  Αύξηση των ανταποδοτικών τελών για μεγάλες επιχειρήσεις, τράπεζες, εμπορικούς ομίλους αλυσίδες και μονοπώλια που δρουν στα όρια του Δήμου και όχι μικρών καταστημάτων και επαγγελματιών. Μείωση τελών για συνταξιούχους – μισθωτούς. Κατάργηση για άνεργους και όσους βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας.
  • Πλήρη κρατική χρηματοδότηση που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών (περιφερειών και δήμων), που θα προέρχεται από αύξηση της φορολόγησης στο 45% του μεγάλου κεφαλαίου, από την φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, από την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας.
  • Πλήρη επιστροφή των παρακρατηθέντων από τα έσοδα των δήμων. Τα χρήματα αυτά ανήκουν στους εργαζόμενους και πρέπει να επιστρέψουν σε αυτούς
Καμιά συρρίκνωση και κατάργηση δομών και υπηρεσιών
Μόνιμη σταθερή εργασία, προσλήψεις προσωπικού για τις διευρυμένες ανάγκες που προκύπτουν. Κατάργηση της απαγόρευσης των προσλήψεων. Καμιά απόλυση, μονιμοποίηση των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων των ΜΚΟ και των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΚΟΙΝΣΕΠ) σε υπηρεσίες και αρμοδιότητες Δήμων και Περιφερειών.
Πρόγραμμα δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων, για σύγχρονες κτιριακές κοινωνικές εγκαταστάσεις που καλύπτουν όλο το φάσμα των προνοιακών, αθλητικών και πολιτιστικών αναγκών. Έργα αντισεισμικής θωράκισης, αντιπλημμυρικής – αντιπυρικής προστασίας.
Επείγοντα μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας.