Κυριακή 24 Μαΐου 2020

Η εισήγηση της ΛΑΣΥ για το θέμα του 3ου ΒΝΣ από τη Δανάη Γκούμα


Εμείς, ως Λαϊκή Συσπείρωση, στη σημερινή συζήτηση του ΔΣ, για την έγκριση σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης για την παραχώρηση του οικοπέδου και την δημιουργία παιδικού σταθμού από την Μητρόπολη, δεν θα σταθούμε τόσο στο ποιος θα αναλάβει, αλλά στο ποιος αποποιείται την ευθύνη της Προσχολικής Αγωγής & με ποια επιχειρήματα.
Για να καταλάβουμε όμως το μέγεθος της παραχώρησης του δικαιώματος στη Προσχολική Αγωγή από τη σημερινή διοίκηση αξίζει μια περιληπτική Ιστορική Αναδρομή.

Ιστορικό
Η Κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζοντας την αντιλαϊκή πολιτική των προηγούμενων Κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ενώ οι ανάγκες σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς με σύγχρονες υποδομές, υλικοτεχνική υποδομή και επαρκές εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό προσωπικό αυξάνουν, αξιοποιεί τη μειωμένη κρατική χρηματοδότηση στους Δήμους για να αποποιείται των ευθυνών της.
Αποτέλεσμα της χρόνιας αυτής κατεύθυνσης σε συνθήκες οικονομικής κρίσης ήταν να έχει κλείσει μεγάλος αριθμός παιδικών σταθμών, να μειωθεί το προσωπικό με τη λήξη των συμβάσεων, τις συνταξιοδοτήσεις και την απαγόρευση προσλήψεων.
Ο στρατηγικός στόχος του μεγάλου κεφαλαίου και της ΕΕ καθώς και των πολιτικών κομμάτων και εκπροσώπων που στηρίζουν και υλοποιούν την αποκρατικοποίηση της προσχολικής αγωγής και την λειτουργία των κοινωνικών δομών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια βρίσκει τη διαχρονικά συντονισμένη προώθηση του ήδη στους νόμους 2218/94 & 2503/97 με το προαιρετικό πέρασμα των βρεφικών και παιδικών σταθμών από το Κράτος στους Δήμους.
Το 2001 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κατ’ εντολή της ΕΕ με τη στήριξη ΝΔ & ΣΥΝ θεσπίζει με το νόμο 2880/01 την υποχρεωτική μεταφορά στους δήμους των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, των αθλητικών κέντρων και της συντήρησης των σχολείων. Το γεγονός χειροκροτούν οι πολιτικοί εκπρόσωποι τους σε ΚΕΔΕ και Δήμους που, με τυράκι την ορισμένη κάλυψη της μισθοδοσίας και την περαιτέρω ανάπτυξη πελατειακών σχέσεων μέσω των θέσεων συμβασιούχων, σπεύσουν να εφαρμόσουν τη πολιτική των κομμάτων τους με μοναδικό διαφωνούντα το ΚΚΕ και τις δυνάμεις του.
Με το ΠΔ 99/2017, καθορίστηκαν οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των παιδικών βρεφικών και βρεφονηπιακών σταθμών που λειτουργούν εντός νομικών προσώπων των δήμων ή υπηρεσίας των δήμων, οι τεχνικές προδιαγραφές, οι ειδικοί όροι καταλληλότητας τους, καθώς και η διαδικασία ελέγχου τους.
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του ΠΔ, όλοι οι παιδικοί, βρεφικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί των δήμων που ήδη λειτουργούν οφείλουν να συμμορφωθούν πλήρως στις διατάξεις του εντός προθεσμίας πέντε (5) ετών από τη δημοσίευσή του. Η μη συμμόρφωση μετά το πέρας της πενταετίας συνεπάγεται την ανάκληση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του σταθμού.
Με βάση το ΠΔ και προκειμένου, όπως αναφερόταν, "να διασφαλιστεί η λειτουργία όλων των δημοτικών σταθμών μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της πλήρους κτιριακής προσαρμογής", προβλεπόταν η σταδιακή συμμόρφωση με τις συγκεκριμένες διατάξεις.
Προϋποθέσεις για να χορηγηθεί άδεια ίδρυσης και λειτουργίας στους ήδη λειτουργούντες παιδικούς, βρεφικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς έχει την αυτοψία και σύνταξη τεχνικής έκθεσης ως προς την επικινδυνότητα του κτιρίου και την καταλληλότητα της χρήσης του, το πιστοποιητικό πυρασφάλειας, την προσαρμογή τους σε σειρά από "κατασκευαστικές διατάξεις" της παρ. 2 του άρθρου 43 του ν. 4369/2016, την ασφάλεια εξοπλισμού των υπαίθριων χώρων και φυσικά την προσαρμογή του αριθμού των φιλοξενούμενων παιδιών στη δυναμικότητα των κτιρίων.
Έχοντας υπόψη τα αποτελέσματα για τη δωρεάν φιλοξενία σε Παιδικούς Σταθμούς, Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) και ΚΔΑΠ με Ειδικές Ανάγκες, στο πλαίσιο του προγράμματος του ΕΣΠΑ "Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής" για τις προηγούμενες σχολικές χρονιές, αποδεικνύεται πως τα μεγάλα λόγια των κυβερνήσεων ΝΔ & ΣΥΡΙΖΑ –ότι τάχα θα διευρύνει τον αριθμό υποδοχής βρεφών και νηπίων στους παιδικούς σταθμούς, θα στηρίξει "τα φτωχά και άνεργα νοικοκυριά κατά προτεραιότητα", είναι παραμύθια!
Άλλωστε, με την πολιτική του voucher νομιμοποιείται η αντιδραστική ευρωενωσιακή πολιτική ότι η αγωγή και φροντίδα του παιδιού δεν υφίσταται ως κοινωνική ανάγκη, ως δικαίωμα για όλα τα παιδιά, αλλά ως εμπόρευμα, και η όποια παρέμβαση του κράτους παίρνει τη μορφή λοταρίας της φτώχειας, είναι ευκαιριακή και με ημερομηνία λήξης.
Είναι οι ίδιοι που υποδέχτηκαν τον ερωενωσιακής έμπνευσης «Καλλικράτη» και μετέπειτα «Κλεισθένη», που θα έλυνε όλα τα κακώς κείμενα της τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Αυτά τα κόμματα της λογικής της αστικής διαχείρισης, όσα ονόματα και να αλλάξουν, καθώς και οι τοπικοί τους εκφραστές συνεχίζουν αυτή τη πολιτική ώστε να δοθεί  το τελικό  χτύπημα  στις  όποιες δημόσιες κοινωνικές υποδομές έχουν απομείνει  και να  υποκατασταθούν από ένα ακόμη  πιο υποβαθμισμένο δίχτυ προστασίας που και αυτό θα παραδοθεί σε τρίτους.
Τα στοιχεία προβάλλουν διαχρονικά και σταθερά την υποβάθμιση των δημόσιων δομών για το παιδί ως επιλογή του αστικού κράτους και των κυβερνήσεων που το υπηρετούν. Την εμπορευματοποίηση των αναγκών του παιδιού και της λαϊκής οικογένειας, την ένταση του ταξικού χαρακτήρα των πολιτικών που αναπτύσσονται στην αγωγή και τη συνολική φροντίδα του παιδιού, την Εκπαίδευση, την Υγεία, κάθε πλευρά της ζωής της εργατικής - λαϊκής οικογένειας.
Εγκληματική η ευθύνη της Δημοτικής Αρχής
Η Δημοτική Αρχή γίνεται σε αυτή ακριβώς τη κατεύθυνση. Δεν σας χαρίζουν! Εσείς χαρίζετε!
Παραχωρείτε το ιδιόκτητο οικόπεδο του Δήμου, που με αγώνες ήρθε στην ιδιοκτησία του για να αξιοποιηθεί ως κοινόχρηστος χώρος, παραχωρείτε τις μελέτες που έχουν ήδη γίνει με λεφτά των δημοτών, παραχωρείτε την όλη διαδικασία, χρονοβόρα και κοστοβόρα στην ουσία της, για την αλλαγή χρήσης τμήματος των κοινόχρηστων χώρων, ώστε να στεγαστεί ο 3ος παιδικός και βρεφικός σταθμός και παραχωρείτε την διαδικασία εξεύρεσης πόρων, και αναφέρω:
το άρθρο 6.2 της σύμβασης:
 «Οι πόροι για την υλοποίηση της παρούσης θα προέρχονται κυρίως:
α) από τον τακτικό προϋπολογισμό της Ιεράς Μητρόπολης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας  στο συνολικό ποσόν των _______ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) για το κόστος της εκπόνησης μελετών, της ανέγερσης των κτηρίων και της έκδοσης των απαιτούμενων αδειών και εγκρίσεων. Ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας θα συμβάλλει στην παρούσα με την εισφορά της  χρήσης του ως άνω δημοτικού ακινήτου, όπως περιγράφεται στο άρθρο 4.2 της παρούσης..
β) από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
γ] Είναι επίσης δυνατή η χρηματοδότηση και από άλλους φορείς του δημοσίου Τομέα, διεθνείς οργανισμούς και άλλα νομικά και φυσικά πρόσωπα, από δωρεές ή χορηγίες κ.λ.π
δ) Επιχορηγήσεις και κάθε είδους παροχή από το κράτος ή από οποιοδήποτε άλλο οργανισμό, νομικό ή φυσικό πρόσωπο, κάθε είδους κληρονομιές, κληροδοσίες, προσφορές.»
το άρθρο 4:
«Είναι δυνατή η χρηματοδότηση των συμβαλλομένων που αναλαμβάνουν την κάλυψη του λειτουργικού ή άλλου κόστους εκ της προγραμματικής σύμβασης, από πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή από φορείς δημοσίου τομέα που δεν συμμετέχουν στην παρούσα προγραμματική σύμβαση.»
Καταγγείλουμε τη Διοίκηση που αξιοποιώντας το αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης, των καθυστερήσεων και της συρρίκνωσης των δομών, η λύση που δίνει είναι να μετακυλύει το βάρος στους Δημότες μια και καλή, δημιουργώντας και τετελεσμένο, καθώς ο Δήμος εκχωρεί το δικαίωμα να ασκηθεί η οποία κοινωνική πολιτική με δημοτικές δομές φροντίδας και αγωγής του παιδιού.
Και μάλιστα χωρίς καμία ουσιαστική διεκδίκηση προηγούμενα. Άξιοι οι κύριοι και η κυρία της Διοίκησης να γαλουχούν στην παραίτηση των λαϊκών οικογενειών από διεκδικήσεις και από δρόμο του αγώνα!
Οι θέση μας Παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί Αποκλειστικά Κρατικοί Δημόσιοι Και Δωρεάν
Εμείς κτυπάμε καμπανάκι! το ζήτημα της προσχολικής αγωγής δεν είναι ατομική ευθύνη της κάθε οικογένειας, που πρέπει να βρει τρόπο για να το λύσει, αλλά καθολική ανάγκη και δικαίωμα για όλα τα παιδιά που πρέπει να διασφαλίζεται από το κράτος ενιαία και δωρεάν για όλα τα παιδιά!
Με τη διαδικασία αυτή της παραχώρησης προς τρίτους της φροντίδα; των νηπίων και των βρεφών, από υποχρεωτική προσχολική αγωγή με ευθύνη του κράτους να συναρτάται η προσχολική αγωγή με την τσέπη του νοικοκυριού.
Φαινόμενο που και σήμερα το ζούμε με τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου μας, με τις λειψές δομές και τις ανύπαρκτες θέσεις που ψάχνει και δε βρίσκει ο γονιός, με τους συμβασιούχους εργαζόμενους παιδαγωγούς και βοηθητικό προσωπικό που κάθε χρόνο ζούμε με την αγωνία εάν θα τους έχουμε.
Είναι η ελάχιστη ευθύνη απέναντι σε γονείς, παιδιά και εργαζόμενους να τελειώνουμε πια με αυτόν τον αποπροσανατολισμό. Αυτός ο τόπος και ο λαός του έχει την απαίτηση και τις δυνατότητες για μια ολοκληρωμένη φροντίδα και αγωγή όλων των παιδιών του. Είμαστε στον 21ο αιώνα, έχουμε χιλιάδες σπουδαγμένα παιδιά για να στελεχώσουν τις δομές, χιλιάδες νεαρά ζευγάρια που ζουν με την αγωνία για την φροντίδα των παιδιών τους.
Πρέπει επιτέλους να γίνει πραγματικότητα η ολοκληρωμένη φροντίδα και αγωγή όλων των παιδιών. Αυτό είναι ευθύνη της κυβέρνησης.
Γι’ αυτό απαιτούμε άμεση και γενναία χρηματοδότηση από το κράτος, διεύρυνση των δομών, εδώ και τώρα, δημόσιες επενδύσεις για σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις, διευρυμένη λειτουργία των δομών που θα στηρίζει, κατά προτεραιότητα με υποστηρικτικές δομές σίτισης και ξεκούρασης, τις ανάγκες του παιδιού, των εργαζόμενων γονέων. Μαζικές προσλήψεις παιδαγωγών, και του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού.
Η μόνη βιώσιμη λύση είναι οι αποκλειστικά Κρατικοί Δημόσιοι και Δωρεάν, σύγχρονοι, ασφαλείς παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί με κτιριακή επάρκεια, καταλληλότητα, υποδομή, ποιότητα του φαγητού, μόνιμο εξειδικευμένο και επαρκές προσωπικό.
Δεν ανεχόμαστε να κάνουμε εκπτώσεις από αυτό που είναι σύγχρονο και αναγκαίο για τα παιδιά μας!
Για να μπορούν να γίνουν δεκτά στους δημοτικούς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς όλα τα παιδιά, Ελλήνων και μεταναστών, εργαζομένων και ανέργων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Για να μην επιβαρύνονται οικονομικά οι γονείς, για να μην επιβληθούν τροφεία ούτε από την τωρινή, ούτε από καμία δημοτική αρχή.
Γι’ αυτό η Προσχολική Αγωγή είναι δικαίωμα κάθε παιδιού και πρέπει να παρέχεται ενιαία και δωρεάν σε όλα τα παιδιά με ευθύνη του κράτους. 
Προϋπόθεση γι αυτό αποτελεί η οργάνωση ενός λαϊκού διεκδικητικού κινήματος που δε θα βλέπει αποσπασματικά τα προβλήματα και θα αντιπαλεύει τη πολιτική που τα δημιουργεί στη ρίζα τους, ενωμένο στη βάση των πραγματικών λύσεων, εκείνων που θα δώσουν ανάσα στις λαϊκές οικογένειες.
Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ με τους δημοτικούς της συμβούλους θα αντιπαλέψει μέσα και έξω από το δημοτικό συμβούλιο κάθε ενέργεια της Δημοτικής αρχής για την υποβάθμιση των σημερινών παιδικών και βρεφικού σταθμών.
Θα παλέψει με τους γονείς αλλά και με όλο το λαϊκό κίνημα διεκδικώντας:
  • Να μην καταργηθεί ο 3ος παιδικός σταθμός
  • Να μην προχωρήσουν τα σχέδια της Διοίκησης για παραχώρηση του παρόντος οικοπέδου
  • Να μην κλείσει κανένας παιδικός σταθμός. Να αναπτυχθεί πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων για την κατασκευή νέων, σύγχρονων δημόσιων βρεφονηπιακών σταθμών. Άμεσα να αξιοποιηθούν κατάλληλα δημόσια και δημοτικά κτήρια για να λειτουργήσουν νέοι παιδικοί σταθμοί.
  • Να ανανεωθούν οι συμβάσεις, να μονιμοποιηθούν οι εργαζόμενοι και να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό για την πλήρη κάλυψη των αναγκών.
  • Να υπάρχει σχεδιασμός και χρηματοδότηση από το κράτος ώστε να αντιμετωπιστεί επιτέλους - βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα - το μεγάλο έλλειμμα σε σύγχρονες και ασφαλείς κτιριακές υποδομές για παιδικούς σταθμούς.
  • Να εξασφαλιστεί η ένταξη στους δημόσιους παιδικούς σταθμούς όλων των παιδιών που θα κάνουν αίτηση οι γονείς τους, χωρίς διακρίσεις και προϋποθέσεις.
  • Να εξασφαλιστεί πλήρης, ποιοτική και ΔΩΡΕΑΝ σίτιση για όλα τα παιδιά.