Επιτρέψτε μου κατ’ αρχήν να ξεκαθαρίσω πως εμείς, από τη δική μας σκοπιά, ως δημοτικοί σύμβουλοι του ΚΚΕ, εκλεγμένοι με τη Λαϊκή Συσπείρωση, αντιλαμβανόμαστε το θέμα που συζητάμε:
Βασικό στοιχείο των οικονομικών εξελίξεων είναι οι προσπάθειες των αστικών επιτελείων να δώσουν διεξόδους ικανοποιητικής κερδοφορίας για το υπερσυσσωρευμένο κεφάλαιο που σήμερα λιμνάζει.
Η ΕΕ προωθεί τη λεγόμενη «πράσινη μετάβαση», και ως όχημα για την ελεγχόμενη απαξίωση κεφαλαίων, αλλά και γιατί δεν διαθέτει κοιτάσματα υδρογονανθράκων σε αντίθεση με άλλα κέντρα ενώ παράλληλα εξάγει εμπορεύματα «πράσινης τεχνολογίας».
Για τη διασφάλιση της κερδοφορίας των νέων «πράσινων επενδύσεων» εντείνεται ο βαθμός εκμετάλλευσης των εργαζομένων και επεκτείνονται οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις.
Σε αυτή τη στρατηγική συμπίπτουν οι διάφορες μερίδες του κεφαλαίου. Για αυτό η Ελλάδα 2.0 της ΝΔ και η Ελλάδα+ του ΣΥΡΙΖΑ είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, ιδιαίτερα στα ενεργειακά.
Αυτό βρίσκει φυσικά έκφραση και στην τοπική διοίκηση.
Η ιδιωτικοποίηση της ανταποδοτικής υπηρεσίας του ηλεκτροφωτισμού υπόσχεται εγγυημένα κέρδη. Για αυτό κάθε λίγο και λιγάκι έχουμε και νέες παρεμβάσεις που διευκολύνουν την εκχώρησή της σε ιδιώτες (νόμος Ραγκούση, αναπτυξιακός νόμος 2019, μετέπειτα τροπολογίες μεταβίβασης επιπλέον αρμοδιοτήτων στην Οικονομική Επιτροπή κ.τ.λ.).
Η δημοτική αρχή ΝΔ-ΚΙΝΑΛ του κ. Βούρου κάνει ακριβώς τα ίδια που κάνουν οι δημοτικές αρχές του ΣΥΡΙΖΑ στη Λάρισα, της ΝΔ σε Λυκόβρυση – Πεύκη, και τόσες άλλες ανά την χώρα. Σε αυτή την κατεύθυνση επιστρατεύει όλο το αντεργατικό οπλοστάσιο που δημιούργησαν οι αστικές κυβερνήσεις, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, εξαπολύει ένα όργιο εργοδοτικής τρομοκρατίας που έφτασε μέχρι την αγωγή κατά των εργαζομένων του Δήμου και του Σωματείου τους.
Είχε προηγηθεί ένας ορυμαγδός πιέσεων, απειλών, εκβιασμών προς εργαζόμενους του δήμου, επιθέσεων στη συνδικαλιστική δράση, καθώς και αντιδημοκρατικών μεθοδεύσεων για να σιωπήσει κάθε φωνή μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο ενάντια στην ιδιωτικοποίηση. Δικαίως αντιδρούν κάτοικοι και εργαζόμενοι. Η πείρα επιβεβαιώνει ότι όσο μπαίνουν ιδιώτες τόσο ακριβαίνουν και υποβαθμίζονται οι υπηρεσίες.
Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που η Δημοτική Αρχή ΚΙΝΑΛ-ΝΔ βάζει στο στόχο την συνδικαλιστική δράση και τους εργαζόμενους, Έχουν καταγραφεί:
─ Εκδικητική κλήση σε απολογία εργαζομένου τον Φλεβάρη του 2020, στον οποίο επιχειρήσατε να φορτώσετε τα μισά πειθαρχικά άρθρα επειδή αντιστάθηκε στην παράδοση της υπηρεσίας του σε ιδιώτη
─ Ανοικτή απειλή του Δημάρχου, για την οποία σας κατήγγειλε και η ΑΔΕΔΥ, προς το σωματείο το Μάη του 2020 ότι οι κινητοποιήσεις του αποτελούν ποινικά αδικήματα και ότι επιφυλάσσεται ο κος Δήμαρχος προσωπικά για κάθε νόμιμο δικαίωμα του Δήμου! Και εδώ το θέμα αφορούσε παράδοση υπηρεσίας σε ιδιώτη
─ Αντιδήμαρχος να απαιτεί από εργαζόμενη να μην τον κοιτάει στα μάτια όταν του απευθύνεται – και εδώ η αντίδραση της εργαζόμενης αφορούσε απειλή για διεύρυνση των ιδιωτών στο πράσινο
─ Κλήση υπαλλήλου σε γραπτή απολογία τον Μάη του 2021 από στέλεχος της διοίκησης που δεν έχει πειθαρχική δικαιοδοσία
─ Και φυσικά δεν ξεχνάμε την απόπειρα μαζικών απολύσεων στο ΕΣΤΙΑ το Δεκέμβρη του 2019, αλλά και τις 4 απολύσεις που έκανε η Δημοτική Αρχή το Γενάρη του 2021, αξιοποιώντας την πάσα που της έδωσε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που ψήφισαν οι παρατάξεις Γρετζελιά, Τομπούλογλου και Βασιλόπουλου. Θυμόμαστε ότι η Δημοτική Αρχή αρνήθηκε ακόμη και συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα όπως έθεσε η Λαϊκή Συσπείρωση.
Είναι επίσης γεγονός ότι η Δημοτική Αρχή αξιοποιεί σήμερα τη “φόρα” που της έδωσε η Διοίκηση ΣΥΡΙΖΑ, και στις ιδιωτικοποιήσεις και στον αυταρχισμό.
Είναι γνωστά τα όσα αντιμετώπισαν οι εργαζόμενοι με την 3Κ, με την αξιολόγηση, οι επιθέσεις στελεχών της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής σε συνδικαλιστές της ΔΑΣ εκλεγμένους στο ΔΣ του σωματείου, η γραπτή αναφορά αντιδημάρχου σε βάρος εργαζομένων μεταξύ αυτών μέλους του ΔΣ του σωματείου για τις κάμερες, η ιστορία με τους 3 συμβασιούχους - παρατασιούχους της υπηρεσίας πρασίνου. Ενώ, εγκαινιάστηκε ως μέθοδος διοίκησης η μήνυση αντιδημάρχου κατά εργαζομένων στον τομέα ευθύνης του.
Ότι δρόμο ή παράθυρο ανοίγει ο ένας, το κάνει πόρτα διάπλατη στη συνέχεια ο άλλος. Για παράδειγμα, εάν η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε αφουγκραστεί τους εργαζόμενους το 2017 σήμερα δε θα συζητάγαμε το θέμα. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι αντιλαϊκή πολιτική και αυταρχισμός πάνε χέρι – χέρι, ότι το κράτος έχει συνέχεια όταν πρόκειται για αντεργατικά μέτρα.
Αυτό όμως που σήμερα φαίνεται να ενοχλεί και να ανησυχεί είναι το ευρύτερο μήνυμα της κινητοποίησης των εργαζομένων. Η οργανωμένη απειθαρχία στις πιέσεις του πολιτικού προσωπικού που στελεχώνει τον κρατικό μηχανισμό και η συλλογική συσπείρωση γύρω από τη δική τους οργάνωση, το συνδικάτο τους σε αντιπαράθεση με την αντιλαϊκή πολιτική. Ο αυταρχισμός και η καταστολή αποτελούν ομολογία της αδυναμίας, εκφράζουν φόβο απέναντι στους εργαζόμενους που σηκώνουν κεφάλι. Δείχνει επίσης ότι είναι ο δρόμος της ταξικής πάλης, και όχι της συναίνεσης, της χειραφέτησης και όχι της υποταγής, που δυσκολεύει αντιλαϊκά σχέδια, που μπορεί να αποσπά κατακτήσεις, που χαράζει προοπτική.
Σήμερα στο επίκεντρο του θέματος βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση και η απαξίωση μιας ολόκληρης υπηρεσίας του Δήμου. Φυσικά δεν παραβλέπουμε το τίμημα, εξ άλλου οι λαϊκές οικογένειες και οι εργαζόμενοι του δήμου θα πληρώσουν τα εξωφρενικά κέρδη του ιδιώτη. Ούτε υποτιμούμε το γεγονός ότι η όλη διαδικασία του διαγωνισμού παρουσιάζει πολύ σοβαρές παρατυπίες.
Ενδεικτικά ορισμένα μόνο ερωτήματα:
- Γιατί η διακήρυξη του διαγωνισμού έχει ημερομηνία 29/6 στη Διαύγεια και διαφορετική η δημοσίευση της προκήρυξης στην εφημερίδα της ΕΕ (2/7);
- Γιατί η προκήρυξη της διακήρυξης δε διαθέτει κωδικό ανάρτησης στο ΚΗΜΔΗΣ έτσι όπως ρητά ορίζεται από το άρθρο 43 παρ.19 του Ν.4605/2019;
- Γιατί η προκήρυξη της διακήρυξης δε διαθέτει ψηφιακή υπογραφή όπως όλα τα υπόλοιπα έγγραφα της διαγωνιστικής διαδικασίας, όταν είναι γνωστό ότι όλα τα έγγραφα τα οποία αφορούν σε ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό είτε άνω είτε κάτω των ορίων και αναρτώνται τόσο στο ΕΣΗΔΗΣ, όσο και στο portal του Δήμου πρέπει να διαθέτουν ψηφιακή υπογραφή;
- Πότε πρωτοκολλήθηκε στο Δήμο η απόφαση ότι η εταιρεία που κατέθεσε προδικαστική προσφυγή έχασε τα ασφαλιστικά μέτρα; Ήταν ενήμερα τα μέλη της επιτροπής, τα οποία πιέζατε να υπογράψουν ετεροχρονισμένο πρακτικό με ημερομηνία 20/8;
- Η Επιτροπή Διεξαγωγής και Αξιολόγησης των υποβαλλόμενων προσφορών είναι ένα γνωμοδοτικό όργανο το οποίο εισηγείται με τη σύνταξη πρακτικών προς την Αναθέτουσα Αρχή, δηλ. την Οικονομική Επιτροπή βάσει του άρθρου 221 του Ν.4412/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Γιατί, λοιπόν, υπάρχει παρέμβαση σύμφωνα με το με αρ. πρωτ. 18087/26-08-2021 έγγραφο του Δημάρχου προς τα μέλη της Επιτροπής να συνεδριάσουν άμεσα και να εκδώσουν πρακτικό αυθημερόν; Από που αντλεί το δικαίωμα ο κ. Δήμαρχος να υπαγορεύει ότι η ηλεκτρονική αποσφράγιση “ολοκληρώθηκε με επιτυχία”, όταν από την αγωγή του Δήμου κατά του Σωματείου προκύπτει ότι δεν υπήρξε πρόσκληση για την συνεδρίαση της επιτροπής;
- Γιατί ζητήθηκε από την Οικονομική Επιτροπή η έγκριση της παράτασης καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών και ημερομηνίας ηλεκτρονικής αποσφράγισης εκ των υστέρων, σύμφωνα με το με αρ. πρωτ. 18168/27-08-2021 έγγραφο της Δ/νσης Καθαριότητας, Ανακύκλωσης & Ηλεκτροφωτισμού και με το με αρ. πρωτ. 18087/26-08-2021 έγγραφο του Δημάρχου προς τα μέλη της Επιτροπής όπου επιβεβαιώνεται η αλλαγή καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών και η αλλαγή ηλεκτρονικής αποσφράγισης;
- Είναι δυνατόν να αξιολογηθούν τα προσκομιζόμενα – απαιτούμενα έγγραφα της τεχνικής προσφοράς, τα οποία αναγράφονται στο Παράρτημα Α της Διακήρυξης στη μελέτη 60 σελίδων, αυθημερόν; Είναι δυνατόν αυθημερόν, και μάλιστα μέσα σε 1 ώρα, η Επιτροπή να βαθμολογήσει βάσει του υπολογιστικού φύλλου του ΚΑΠΕ και να υποβάλλει το πρακτικό προς έγκριση;
Οι πιέσεις, οι εκβιασμοί, οι απειλές οι αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις της Δημοτικής Αρχής αλλά και το αντεργατικό πλαίσιο που έχουν δημιουργήσει οι Κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ έχουν ήδη καταδικαστεί στη συνείδηση των εργαζομένων και των κατοίκων της πόλης.
Υπάρχουν όμως πλέον στοιχεία, όπως τα παραπάνω, που αναδείχνουν σοβαρά κενά και παρατυπίες που θέτουν και θέμα ακυρότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας ως μη σύννομη.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, καθώς και το γεγονός ότι το θέμα απασχολεί ευρύτερα, έχουν εκφραστεί δημόσια με τοποθετήσεις, ψηφίσματα, συγκεντρώσεις και ανακοινώσεις σειρά μαζικών φορέων της περιοχής, πρέπει να ξεκαθαριστεί το τοπίο, γεγονός που εκτός των άλλων προφυλάσσει και τους εργαζόμενους του Δήμου.
Η Λαϊκή Συσπείρωση δεν έχει αντίρρηση στη συγκρότηση επιτροπής του Δημοτικού Συμβουλίου, παρά το γεγονός ότι δε θεωρούμε ότι θα προσθέσει κάτι. Δεν ξεκινάμε από μηδενική βάση. Σε κάθε περίπτωση το Δημοτικό Συμβούλιο οφείλει να επιβεβαιώσει την προηγούμενη απόφασή του με την οποία στηρίζει την πρόταση του Τμήματος Ηλεκτροφωτισμού και του Σωματείου Εργαζομένων και να καταδικάσει το όργιο εργοδοτικής τρομοκρατίας.
Επιπλέον, καταθέτουμε την παρακάτω πρόταση.
τοποθέτηση στο ΔΣ 9/09/2021 με μοναδικό θέμα την διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ηλεκτροφωτισμού